نکته حقوقي:
يکي از مشکلات آپارتمان نشيني ، ناسازگاري برخي از همسايگان است که موجب بروز مشکلات براي ديگران و اختلال در اداره آپارتمان مي شود. از جمله اين موارد عدم پرداخت شارژ ماهانه آپارتمان است.قانون گذار براي رفع اين گونه مشکلات اختيارات قابل توجهي به هيات مديره ساختمان داده است که متاسفانه اغلب مردم از آن اطلاع ندارند. برخي از اين اختيارات به قرار ذيل است:
- عدم ارايه خدمات مشترک مانند شوفاژ، تهويه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و... به واحد خاطي پس از گذشتن مدت ده روز از تاريخ ابلاغ اظهارنامه به واحد مزبور و عدم پرداخت بدهي در اين مدت،
- در صورتي که باز هم از پرداخت بدهي خودداري کند، اداره ثبت محل مکلف به صدور اجراييه بر اساس اظهارنامه هيات مديره مي باشد(ضمانت اجرايي که به اين اظهارنامه داده شده آن را در کنار اسناد لازم الاجرايي مانند چک و اسناد رسمي قرار داده است)،
- در صورت شکايت هيات مديره به مراجع قضايي ، دادگاهها موظف به رسيدگي خارج از نوبت به شکايت و محروم نمودن واحد بدهکار از خدمات دولتي و جريمه آن تا دو برابر مبلغ بدهي به نفع مجموعه ، مي باشند...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر